Βελτίωση Κεφαλών Κινητήρα

Περισσότερα
7 Χρόνια 3 Μήνες πριν - 7 Χρόνια 3 Μήνες πριν #17628 από powerbug
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Μιας και είχα λίγο όρεξη απόψε είπα να τελειώσω ένα άρθρο που είχα ξεκινήσει εδώ και καιρό για το πως και τι πρέπει να κάνουμε στις κεφαλές του κινητήρα μας ώστε να τις βελτιώσουμε ροηκά για να αποδείδουν καλύτερα.

Οι admin αν νομίζουν ότι το άρθρο πρέπει να μεταφερθεί στα τεχνικά άρθρα μπορούν να το πράξουν.

Πρόλογος

Ανεξάρτητα με τι κινητήρα φτιάχνετε (είτε αυτός είναι ένας απλός μαμά καθημερινός ή ελαφρά βελτιωμένος 1600cc, είτε είναι ένας turbo 2275cc για χρήση στο δρόμο ή για αγώνες) θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι η ιπποδύναμη βρίσκεται στις κεφαλές.

Το κόστος των κεφαλών για ένα κινητήρα υψηλών επιδόσεων πολλές φορές αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του ολικού κόστους του κινητήρα και είναι σίγουρο ότι πάντα είναι καλή επιλογή να χρησιμοποιήσετε κεφαλές εξελιγμένες από κάποιο ιδικό σε αυτό το θέμα. Αυτό όμως μερικές φορές δεν είναι εφικτό λόγω κόστους αυτών των (εξελιγμένων) κεφαλών. Παρόλα αυτά μπορούμε να κερδίσουμε σημαντικά τόσο σε ιπποδύναμη όσο και από άποψης συνολικού κόστους αν βελτιώσουμε ροικά τις κεφαλές μόνοι μας με προσεκτική δουλειά στην εισαγωγή των κεφαλών αλλά και έμφαση στη λεπτομέρεια.

Τα παρακάτω είναι μια βασική περιγραφή των τεχνικών ροικής βελτίωσης που μπορούμε να εφαρμόσουμε σε κεφαλές VW τύπου 040, 043 ή και 044 είτε σε αυτές διατηρήσουμε μαμά σε μέγεθος βαλβίδες είτε τοποθετήσουμε μεγαλύτερου μεγέθους 40mm x 35.5mm. Βέβαια σε κεφαλές με μεγαλύτερες από τις παραπάνω βαλβίδες θα πρέπει να βελτιωθούν ροικά ακόμα πιο πολύ ώστε να ρέουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Πηγή του παρακάτω κειμένου ήταν το βιβλίο του Αμερικανού Bill Fisher με τίτλο “How to Hotrod VW Engines” που εκδόθηκε το 1970, διάφορα άλλα κείμενα από το internet αλλά και προσωπικός πειραματισμός.

Εδώ βέβαια να σημειώσω ότι εφαρμόζοντας τα παρακάτω σίγουρα θα βελτιώσετε κατά πολύ τις κεφαλές σας αλλά μην περιμένεται να έχεται τα αποτελέσματα που θα είχε η εργασία ενός ιδικού στις ίδιες κεφαλές.

Για τη ροική βελτίωση των κεφαλών θα χρειαστεί να έχετε στη διάθεσή σας τα ακόλουθα εργαλεία:

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Τα ακόλουθα ισχύουν για όλους τους τύπους κεφαλών:

Βαλβίδες και έδρες

Η χρήση ανοξείδωτων βαλβίδων (stainless steel) πάντα βελτιώνει τη ροή σε σχέση με τις κοινές μαμά βαλβίδες λόγω λεπτότερου και πιο λείου τοιχώματος στο πίσω μέρος του κεφαλιού της βαλβίδας με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρότερη τριβή ιδικά όταν η βαλβίδα βρίσκεται σε μικρή ανύψωση. Επίσης η ροή μπορεί να αυξηθεί παραπάνω με την εφαρμογή 3-4-5 γωνιών (3-4-5 angle valve job) στο πίσω μέρος της κεφαλής της βαλβίδας (μαμά βαλβίδες έχουν 2 γωνίες) αλλά αυτό απαιτεί τη χρήση συγκεκριμμένου εργαλείου και τη δουλειά αυτή μπορεί να την κάνουν μόνο τορναδόροι.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Περιοχή γύρω από τις έδρες βαλβίδων

Οι έδρες των βαλβίδων είναι συνήθως χαλύβδινες και πρεσσαρισμένες μέσα στη κεφαλή. Στο κάτω μέρος της έδρας υπάρχει συνήθως μια ανακολουθεία μεταξύ αυτής όπως εδράζεται στην εισαγωγή και του θαλάμου καύσης. Θα πρέπει να εξαλήψετε το εξώγκομα αυτό. Εδώ θα πρέπει να προσέξετε να μην πληγώσετε την έδρα και ιδικά τη κλήση των 45 μοιρών που διαθέτει γιατί αλλιώς θα χρειαστεί να πάτε τη κεφαλή στο τορναδόρο για να φρεζάρει και πάλι την έδρα. Επιπρόσθετα θα πρέπει να εξομαλύνεται οποιαδήποτε ατέλεια γύρω από τους οδηγούς των βαλβίδων. Αν δουλεύεται πάνω σε μεταχειρισμένες κεφαλές διορθώστε πρώτα το εξώγκομα κάθε έδρας στην εισαγωγή και στη συνέχεια δώστε τις κεφαλές για φρεζάρισμα εδρών στο τορναδόρο.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Θάλαμοι καύσης

Το να έχουμε πολύ μεγάλο deck height (απόσταση άνω μέρους εμβόλου όταν αυτό βρίσκεται στο άνω νεκρό σημείο από το πάνω μέρος του χιτωνίου) προκαλεί απώλεια δινών του μίγματος όταν αυτό αναφλέγεται με αποτέλεσμα μειωμένη αποδοτικότητα καύσης. Επιπρόσθετα ένας βαθύς θάλαμος καύσης δημιουργεί επικάλυψη της βαλβίδας μειώνοντας έτσι τη ροή γύρω από τη βαλβίδα στο θάλαμο καύσης.

Έτσι λοιπόν αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξομαλύνουμε τις γωνίες του θαλάμου καύσης τόσο από τη πλευρά του μπουζί όσο και από την αντίθετη πλευρά αυτού. Επιπλέον θα πρέπει να ανοίξουμε πλευρικά το θάλαμο καύσης μέχρι του σημείου που πατάει το χιτώνιο σε αυτών.

Στη συνέχεια εξομαλύνουμε κάθε ατέλεια που έχουμε δημιουργήσει στο θάλαμο καύσης προσέχωντας να μη στρογγυλέψουμε τα σημεία και τη περιοχή όπου πατάει το χιτώνιο και τέλος τον γυαλίζουμε.

Σειρά έχει να βγάλουμε ένα πατρόν από το θάλαμο καύσης και να τον αντιγράψουμε στους υπόλοιπους. Επειδή υπάρχει περίπτωση να μην πετύχουμε τους υπόλοιπους θαλάμους καύσης ακριβώς όπως τον πρώτο θα πρέπει να κάνουμε ογκομέτρηση σε όλους και να διωρθώσουμε όλους μεταξύ τους ώστε να είναι ίδιοι στην απαιτούμενη χωρητικότητα που πρέπει να έχουν ώστε να έχουμε την ανάλογη επιθυμητή συμπίεση.

Αν τώρα η χωρητικότητα των θαλάμων καύσης μαζί με το ανάλογο deck height (για κινητήρες χρήσης δρόμου και για την καλύτερη απόδοση καύσης στοχεύστε σε ένα deck height της τάξης του 1.3-1.5 mm) σας δίνει χαμηλώτερη συμπίεση από αυτή που επιθυμείτε θα πρέπει να πάτε τις κεφαλές για τορνίρισμα ώστε να ελατωθεί η χωρητικότητα των θαλάμων καύσης στα επιθυτά νούμερα και έτσι να σας δώσει την απαιτούμενη συμπίεση.

Για περισσότερες πληροφορίες του υπολογισμού της συμπίεσης ανατρέξτε στο ακόλουθω κείμενο aircooledvw.gr/portal/2010-05-22-14-00-40/how-to-/1.html ή στο ανάλογο link davisracing.com/engine%20calculator.htm

Στην όλη διαδικασία επεξεργασίας των θαλάμων καύσης καλό είναι να έχετε ένα ζευγάρι μεταχειρισμένες βαλβίδες φορεμένες ώστε να μη δημιουργηθεί ζημιά στις έδρες.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Οπές εισαγωγής κεφαλών

Ο στόχος εδώ είναι να αυξήσουμε ανάλογα τη διάμετρο των οπών εισαγωγής για βέλτιστο αποτέλεσμα και να μπορεί ο κινητήρας μας να αναπνέει καλύτερα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η μαμά εισαγωγή δεν χρειάζεται να μεγαλώσει πολύ για να έχεται κάποιο καλό αποτέλεσμα γιατί αν μεγαλώσει πολύ η διάμετρος θα χάσουμε σε ταχύτητα μίγματος και θα δημιουργηθούν ανεπιθύμητες δίνες στο μίγμα. Ο στόχος είναι να μειώσουμε το περιορισμό που παρέχει μια μαμά εισαγωγή.

Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να μεγαλώσουμε την εισαγωγή με ένα τέτοιο τρόπο ώστε από στρογγυλή που είναι να γίνει οβάλ προς τη κατεύθυνση των μπουζί (στο τέλος οι οπές των εισαγωγών θα έχουν ένα σχήμα “V”. Το πόσο θα ανοίξουμε τις εισαγωγές εξαρτάτε από το μέγεθος της βαλβίδας εισαγωγής που διαθέτουμε. Έτσι για μία κεφαλή 1600cc αν έχουμε ας πούμε μαμά βαλβίδες εισαγωγής με διάμετρο 35.5mm θα πρέπει να ανοίξουμε της εισαγωγές ώστε να έχουν επιφάνεια περίπου το 90% της διαμέτρου της βαλβίδας εισαγωγής, άρα 35.5 χ 90% = 32mm.

Για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μία χάρτινη φλάντζα με μαμά μέγεθος εισαγωγών πάνω στην οποία θα σχεδιάσουμε τη καινούργια οπή και θα τη κόψουμε ανάλογα. Στη συνέχεια θα μεταφέρουμε το σχέδιο αυτό πάνω στην εισαγωγή της κεφαλής με ένα μαρκαδόρο και θα ακολουθήση η διαδικασία της μεγένθυσης με τα εργαλεία μας.

Επιπλέον θα πρέπει εσωτερικά της εισαγωγής να μεγαλώσουμε τη διάμετρο προς το σχήμα του οβάλ ώστε το εισερχόμενο μείγμα να βλέπει πιο πολύ τη βαλβίδα εισαγωγής όπως επίσης να εξομαλύνουμε και ένα εξόγγωμα που βρίσκεται στο εσωτερικό κάτω μέρος κάθε οπής εισαγωγής αλλά και τη περιοχή γύρω από τον οδηγό της βαλβίδας. Προσοχή εδώ να μην το παρακάνουμε διότι πίσω από αυτό το εξόγκωμα βρίσκεται και στηρίζεται το ελατήριο της βαλβίδας και δεν θέλουμε να αδυνατίσουμε πολύ το σημείο αυτό.

Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να μεταφέρουμε το σχέδιο από τη χάρτινη φλάντζα στη πολλαπλή εισαγωγής και να την ανοίξουμε και αυτή αντίστοιχα ενώ παράλληλα να τη γυαλίσουμε ελαφρώς εσωτερικά.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.


Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Οπές εξαγωγής

Εδώ θα πρέπει να ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία εξομάλυνσης τόσο κάτω από την έδρα της βαλβίδας εξαγωγής όσο και γύρω από τον οδηγό της βαλβίδας.

Επιπλέον θα πρέπει να ανοίξουμε την οπή της εξαγωγής της κεφαλής όσο το μέγεθος της εσωτερικής διαμέτρου του σωλήνα εξαγωγής από το χταπόδι ή τη μαμά εξάτμιση που πρόκειτε να χρησιμοποιήσουμε.

Επίλογος

Τέλος θα ήθελα να τονίσω ότι καλό θα είναι πριν από οποιαδήποτε εργασία στις κεφαλές του κινητήρα σας να κάνετε εξάσκηση σε κάποιο ζευγάρι κατεστραμένων κεφαλών έτσι ώστε να αντιληφθείτε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε σε αυτές χωρίς να υπάρχει ο φόβος καταστροφής των καλών κεφαλών. Όταν θα αισθανθείτε άνετα μπορείτε να φτιάξετε τις κανονικές σας κεφαλές.

Το σίγουρο είναι ότι θα δείτε σημαντική βελτίωση στην απόδοση του κινητήρα σας.

Καλή επιτυχία.;) ;) ;)
Last edit: 7 Χρόνια 3 Μήνες πριν by powerbug.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
7 Χρόνια 3 Μήνες πριν #17646 από caslor
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Αψογος :)

Αλλα βαλτος εισαι θαναση? μας μπριζωνεις να Παμε να σκαλισουμε τις κεφαλες και οχι μονο... οικονομικη καταστροφη !! :P

Ερωτηση... Να ανεβει στα τεχνικα αρθρα στην κεντρικη σελιδα?

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
7 Χρόνια 3 Μήνες πριν #17647 από powerbug
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Αντώνη νομίζω πως καλό θα είναι να το ανεβάσεις στα τεχνικά άρθρα. Έτσι θα μπορεί να βρεθεί άνετα μετά από κάποιο διάστημα όταν κάποιος θέλήσει να το διαβάσει.;)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.183 δευτερόλεπτα
Timber by EMSIEN-3 LTD